Promo over raw hardstyle DJ’s die uptempo draaien: “Dat slaat gewoon nergens op”

Nina van Zelst
Door Nina van Zelst

In de aanloop naar de 20-jarige jubileum viering van Q-dance – DEDIQATED – praat de organisatie in een aantal podcasts met artiesten over de hard dance scene. Deze keer waren Endymion, Promo & The Viper aan de beurt, waarbij vooral Promo enkele frustraties over raw hardstyle en uptempo uitte. 

In de podcast wordt er uitgebreid gepraat over DEDIQATED, de hardere stijlen en de rol van hardcore & de carrières van de artiesten hierin. Wanneer host E-Life vraagt of hardcore zijn rechtmatige plek heeft binnen deze hardere stijlen, antwoordt Promo hier zonder twijfel “nee” op – en hij legt haarfijn uit waarom.

“Ik zeg dit misschien een beetje gefrustreerd of geïrriteerd, maar ik vind het heel raar dat als ik nu een raw hardstyle track drop, ik een sell-out ben. Maar, er is geen enkele gewone- of raw hardstyle artiest die zijn set niet afsluit met uptempo of hardcore. Dan vind laten we óf zeggen dat we zijn allemaal hardere stijlen zijn en naarmate je succes hebt je gewoon op plekken staat die je verdient, óf laten we zeggen hou je als schoenmaker bij je leest en stop met uptempo draaien in een raw hardstyle zaal. Dat slaat gewoon nergens op.”

“Ik heb nu ook zo vaak dat ik na een gast sta en uptempo voor me bek krijg”

Volgens Promo heb je hier de uptempo artiesten voor, en is het te makkelijk om telkens aan het einde van je set hardcore te draaien. “Dat geeft aan dat je dat nodig hebt om je set naar een succes te brengen of om de mensen het laatste beetje extra te geven, terwijl er vaak gewoon vaak een hardcore afsluiter staat. Laat die in z’n waarde en laat hem dat laatste puntje op de avond brengen waardoor hij uniek is. Ik heb nu ook zo vaak dat ik na een gast sta en uptempo voor me bek krijg, 180 BPM. Heb je dat nou echt nodig?”

Bekijk voor het volledige verhaal de DEDIQATED Podcast hieronder. Morgen zullen alle mannen ook aanwezig zijn bij het jubileumevent van Q-dance, waarvoor kaarten nog verkrijgbaar zijn via de officiële website. 

Omslagfoto via Facebook-pagina Promo

Reageren